פעולות הערכה בספרייה
כדי לבחון את שירותי הספרייה ולהעריך את איכותם בעיניי הקהל, פועל בספרייה מאז שנת 2007 צוות הערכה. הצוות מבצע מגוון של סקרים, מבדקים וקבוצות מיקוד ועוקב אחר יישום המסקנות שעולות מהם.
בין התחומים שנבדקים: סביבה פיזית, זיהוי צרכי הקהל, אוספים, ממשקי גישה לתכנים ושירותים הניתנים מתוך הספרייה ומרחוק.
בין הפעולות שבוצעו: סקרי שימוש בספרייה כמקום, סקר התמצאות בספרייה, קבוצות מיקוד, סקרי שביעות רצון, מבדקי שמישות, בחינת האוכלוסייה שאינה משתמשת בשירותי הספרייה וסקר אקלים ארגוני. קישורים לערך "הערכה" בוויקיפדיה בעברית ובאנגלית.
דו"חות על כנסים וסקרים
מבדק שמישות לממשק החדש של מערכת חיפוש אחד - דו"ח מסכם ינואר 2018
אבחון במרחב הלמידה הפיסי בספרייה. דו"ח פרקטיקנית, 2016
דו"ח מכנס הערכת ספריות בינלאומי, אדינבורו, סקוטלנד יולי 2015 (באנגלית)
מבדק שמישות סקיצת האתר החדש פברואר 2014
דו"ח סקר שביעות רצון משירותי הספרייה ומשאביה: 2014
דו"ח מכנס הערכת ספריות בינלאומי, יורק אנגליה. יולי 2013 (באנגלית)
דו"ח סקר שביעות רצון משירותי הספרייה ומשאביה 2013
מבדק שמישות באתר הספרייה פברואר 2013 דו"ח
סקר שימוש בספרייה יוני 2011 דו"ח
דו"ח מכנס ההערכה בבלטימור אוקטובר 2010 (באנגלית)
דו"ח שמישות באתר הספרייה ינואר 2010
דו"ח שמישות באתר הספרייה יוני 2009
שביעות רצון משתמשי הספרייה מההיבטים הפיזיים השונים - טרם השיפוץ לינה זילברברג, 2009
LibQUAL+® Lite Spring 2009 survey results
דו"ח על מבדק ה WAYFINDING נובמבר 2008
סקרים נתונים
סקר שביעות רצון משירותי הספרייה ומשאביה 2014
סקר שביעות רצון, 2014 נתונים ותרשימים PDF
סקר שימוש בספרייה 2011 נתונים
סקר שימוש בספרייה, 2011 תרשים איכות וחשיבות (השוואה ל-2008) PDF
סקר שימוש בספרייה, 2011 ריכוז טבלאות Excel
סקר שימוש בספרייה, 2011 ריכוז טבלאות: חשיבות (השוואה ל-2008) Excel
סקר שימוש בספרייה, 2011 הערות משתמשים PDF
סקר שימוש בספרייה, 2011 תרשים הערות משתמשים לפי קטגוריות
סקר שימוש בספרייה, 2011 נתונים ותרשימים (השוואה ל-2008) Excel
סקר שימוש בספרייה 2008 נתונים
סקר שימוש בספרייה, 2008 נתונים ותרשימים
מצגות צוות הערכה
סיכום פעילות צוות הערכה 2007-2024 ד"ר לין פורת, שרון שפירא-גלאובך
יולי 2024
Primo New UI - Not Just for Undergrads: A usability study -ד"ר לין פורת
המצגת הוצגה בכנס איגלו, פראג 2018
אם לא נקשיב לא נשתפר: מישוב לקוחות ככלי לשיפור שירות בספריות אקדמיות - ד"ר לין פורת
המצגת הוצגה בכנס טלדן, 2016
אתם בקשתם...אנחנו עושים - ד"ר לין פורת
המצגת הוצגה ביום העיון ספרייה בדקה ויותר..." פעולות יישוג (Outreach) בספרייה 28.1.13
סקר שימוש בספרייה 2011 - ד"ר לין פורת
סקר שימוש בספרייה נערך בספרייה כל שלוש שנים החל משנת 2008. הסקר נועד לתמוך בקבלת החלטות באופן כללי ולקראת שיפוץ הספרייה באופן ספציפי. מצגת נוספת בנושא זה הוצגה לראשונה בשנת 2008
מדדים (Metrics) פרספקיטבת הלקוח - ד"ר לין פורת
הרצאת אורח של ד"ר לין פורת במסגרת הקורס: סוגיות בניהול ושיפור תהליכי שירות, החוג למשאבי אנוש ד"ר עידו גל
מה המשתמש רוצה? הערכת שירותי ספרייה 2009 - מיכל גרשטיין
דווקא בעידן של מחסור חשוב לבדוק את סדרי העדיפויות שלנו. לעיתים קרובות ניתן להגיע לתשובות באמצעים פשוטים מאוד והשקעה יחסית נמוכה. המצגת הוצגה במסגרת יום העיון: "ספריות ברשת".
מה המשתמש רוצה? הערכת שירותי ספרייה - מיכל גרשטיין
מצגת נוספת בנושא המפרטת את פעילות צוות הערכה בספרייה. צוות הערכה הוקם כדי לבנות תוכנית הערכה מסודרת ולוודא שפעולות הערכה ימשכו באופן רציף, ע"פ סדרי עדיפויות שיקבעו מראש ולא כמבצעים נקודתיים.
מבחר מאמרים בנושא הערכה
Beck, S. G. (1996). Wayfinding in libraries. Library Hi Tech, 14(1), 27-36.
Berger, K. W., & Hines, R. W. (1994). What does the user really want? The library user survey project at Duke University. The Journal of Academic Librarianship, 20(5-6), 306-309.
Brown, J. M. (2010). Informal assessment for library middle managers. Library Leadership and Management, 24(1), 18-22.
Cook, C. (2002). The maturation of assessment in academic libraries: The role of LibQUAL+. Performance Measurement and Metrics, 3(2), 40-42.
Cook, C., Heath, F., & Thompson, B. (2002). Score norms for improving library service quality: A LibQUAL+tm study. Portal. Libraries and the Academy, 2(1), 13-26.
Cook, C. & Maciel, M. (2010) A Decade of Assessment at a Research-Extensive University Library Using LibQUAL+® Research Library Issues: A Bimonthly Report from ARL, CNI and SPARC, 271, 4-12.
Eaton, G. (1991). Wayfinding in the library: Book searches and route uncertainty. RQ, 30(4), 519-527.
Glitz, B. (1997). The focus group technique in library research: An introduction. Bulletin of the medical library association, 85(4), 385.
Higa-Moore, M. L., Bunnett, B., Mayo, H. G., & Olney, C. A. (2002). Use of focus groups in a library's strategic planning process. Journal of the Medical Library Association, 90(1), 86.
Hiller, S. & Porat, L. (2011). Academic library as a place: Users and uses. In S. Graham Margaret & Thornton (Ed.), Proceedings of the 8th Northumbria international conference on performance measurement in libraries and information services (pp. 263-273). Newcastle upon Tyne, UK: Northumbria University Press.
Hiller, S. (2001). Assessing user needs, satisfaction, and library performance at the University of Washington ibraries. Library Trends, 49, 4.
Hiller, S. (2002). How different are they? A comparison by academic area of library use, priorities, and information needs at the University of Washington. Issues in Science and Technology Librarianship, 33.
Hiller, S., & Self, J. (2004). From measurement to management: Using data wisely for planning and decision-making. Library Trends, 53(1), 129-155. Horan, M. (1999).
Horan, M. (1999). What students see: Sketch maps as tools for assessing knowledge of libraries. The Journal of Academic Librarianship, 25(3), 187-201.
Kyrillidou, M. (2009). Item sampling in service quality assessment surveys to improve response rates and reduce respondent burden: The "LibQUAL+® Lite" randomized control trial (rct). Unpublished PhD., University of Illinois at Urbana-Champaign.
Leitao, B. J., & Verguerio, W. (2000). Using the focus group approach for evaluating customers' opinions: The experience of a Brazilian academic library. New Library world, 101, 60-65.
Porat, L. (2016). User feedback as a management tool in academic libraries: a review. Performance Measurement and Metrics, 17(3). 214-223
Porat, L. (2013). Marketing and Assessment in Academic Libraries: A Marriage of Convenience or True Love? Evidence Based Library and Information Practice, 8(2). 60-67.
Thompson, B., Cook, C., & Thompson, R. L. (2002). Reliability and structure of LibQUAL+ tm scores: Measuring perceived library service quality. portal: Libraries and the Academy, 2(1), 3-12.
Thompson, B., Kyrillidou, M., & Cook, C. (2009a). Equating scores on" lite" and long library user survey forms: The LibQUAL+ lite randomized control trials. Performance Measurement and Metrics, 10(3), 212-219.
Thompson, B., Kyrillidou, M., & Cook, C. (2009b). Item sampling in service quality assessment surveys to improve response rates and reduce respondent burden: The "LibQUAL+ up/up lite" example. Performance Measurement and Metrics, 10(1), 6-16.
Thompson, B., Kyrillidou, M., & Cook, C. (2010). Does using item sampling methods in library service quality assessment compromise data integrity or zone of tolerance interpretation? A LibQUAL+ֲ® Lite study, Library Assessment Conference: Building Effective, Sustainable, Practical Assessment. Baltimore MD. Baltimore, USA
כנסים בינלאומיים
Library Assessment Conference, Baltimore, USA Oct. 2010 Dr. Lynne Porat
Academic Library as Place: Users and Uses Steve Hiller and Dr. Lynne Porat
סקירות מפרסומי הספרייה
ספרני אוניברסיטת הרווארד מבקשים יעוץ מצוות הערכה בספרייה. צוות הערכה 1.12.15
תוצאות סקר שביעות רצון משירותי הספרייה ומשאביה 2014. ד"ר לין פורת, יעל גולן ואיריס אגרא 6.3.14
שנת 2014 בספרייה. מבחר נתונים. 8.1.15
כנס הערכת ספריות בינלאומי, יורק, אנגליה יולי 2013, דו"ח השתתפות. ד"ר לין פורת ראש צוות הערכה 18.8.13
LibQUAL 2013 תוצאות סקר שביעות רצון משירותי הספרייה ומשאביה 9.7.2013
תוצאות סקר שימוש בספרייה 2011. ד"ר לין פורת, מיכל גרשטיין וצוות הערכה 28.7.11
הספרייה מסייעת בבניית פורטל האוניברסיטה. ד"ר לין פורת, נעמי גרידינגר וריקי גרינברג 3.1.2011
Library Assessment Conference -2010. ד"ר לין פורת ראש צוות הערכה
אתם בקשתם...אנחנו עושים. צוות הערכה + צוות שיווק 18.2.10
PM8 הכנס הבינלאומי השמיני מדידת ביצועים בספריות ומרכזי מידע, 17-20 אוגוסט, פירנצה. כנס לווין של IFLA. ד"ר לין פורת, ראש צוות הערכה 5.11.09
תודה על השתתפותכם בסקר שביעות רצון שערכה הספרייה! ד"ר לין פורת ראש צוות הערכה 7.6.09
קבוצות מיקוד לבדיקת היבטים הפיסיים של הספרייה וההתמצאות בה. ד"ר לין פורת ומיכל גרשטיין, צוות הערכה 6.4.09
מפגש פורום מנהלות ספריות בנושא הערכה. ד"ר לין פורת ומיכל גרשטיין, ועדת הערכה 27.1.09
תוצאות סקר LibQUAL. ד"ר לין פורת ראש צוות הערכה 7.1.09
מבדק התמצאות פיסית בספריה - Wayfinding. ד"ר לין פורת, צוות הערכה 29.12.08
תוצאות סקר שימוש בספרייה. ד"ר לין פורת, צוות הערכה 3.11.08
בספרייה - אתם משפיעים! צוות הערכה, 10.7.08
שאלון שימוש בספרייה. מיכל גרשטיין, צוות הערכה 26.6.08
סדנת הספרייה Performance Measurement in Libraries ד"ר לין פורת וזהר ירסלב, צוות הערכה 8.4.08
חברי צוות הערכה
סורין סולומון, ענף מערכות מידע ספרייתיות וראש צוות הערכה
ד"ר לין פורת, ראש תחום השאלה בין-ספרייתית
שרון שפירא, ראש ענף שירותים טכניים
איריס אגרא, ראש תחום יישוג ואתרי הספרייה
ד"ר יריב שוק, תחום יעץ
מיכל רובין, ענף תוכן דיגיטלי ואוספים מיוחדים
ליאת שלאל, ענף שירותים טכניים
יאיר אבן - זהר, ראש פרוייקט CRIS
ניר זינגר, ענף מערכות מידע ספרייתיות